A légzés spontán folyamata sokszínűen hangolja a testi és lelki működésünket. Ebben nem csak a légző folyamat által megvalósított gázcsere játszik szerepet, hanem a légzés vegetatív idegrendszerre gyakorolt közvetlen hatása is. A vegetatív idegrendszer működésének befolyásolása vezet például a vérkeringés, emésztés, anyagcsere, izomtónus, pszichés állapotok változásához. Szervi problémák sorát okozhatja a nem megfelelő vérellátás a hasi szervekben vagy a mellkasban. A jóga légzőgyakorlatait végezve az aktiválódó légzőizmok mozgása átmasszírozza a szerveket, s friss, oxigénnel dús vér mossa át őket. Bőséges táplálékkal látja el az őket alkotó sejteket, javul anyagcseréjük, s működésük hatékonysága is.

A spontán légzésfázisokba való beavatkozás lehet akár a belégzés, vagy a kilégzés elnyújtása, ritkábban visszatartása is. Mind más-más változásokat okoz az idegrendszerben, s ezeket a változásokat használjuk fel a különböző eredmények eléréséhez.

A különböző légzés technikák alkalmasak:

  • szív-érrendszeri problémákra
  • légzőszervi problémák kezelésére, asthma, allergia, beszűkült légzésfunkciók
  • túlkompenzált idegi állapotok, kimerültség esetén
  • szorongásos problémák, pánikbetegség és depresszió esetén
  • emésztés javítására
  • stresszoldásra

A légzésterápia alkalmával megtanuljuk a helyes légzést, illetve megismerkedünk a különböző légzésfázisok természetével, minőségével. Az alapok elsajátítása után pedig a különböző, elsősorban jóga légzéstechnikákat alkalmazunk.